Risikovurdering af kommunikationsindsatser

Langt de fleste virksomheder har blinde vinkler, når det gælder egen performance inden for diverse kommunikationsdiscipliner, herunder presseindsatser, marketingkampagner og interne kommunikationsindsatser over for medarbejdere.

Det kan være svært på forhånd at vurdere omfanget af alt det, der kan gå galt i fx en marketingkampagne. Man har typisk brugt masser af ressourcer både internt og eksternt på indsatsen, og alle har høje forventninger til et positivt resultat af de mange timers arbejde.

Men ting går galt. Selv det bedste produkt eller den mest gennemarbejdede kampagne kan ende i en shitstorm eller dårlig medieomtale, isærishvis man ikke også gør sig den ulejlighed at tage den ”fiktive nej-hat” på og risikovurderer 360 grader rundt om det, man har tænkt sig at fyre ud over rampen.

Det kan være rigtig svært at vurdere risici, når man selv har haft fingrene i suppen og er følelsesmæssigt engageret i eksempelvis en stor kommunikationsindsats. Derfor er det klogt, at bringe en ekstern ekspert på banen.

I WeDoCommunication har vi mange års erfaring med strategisk risikovurdering og udvikling af realistiske worst case scenarier.

I forhold til risikovurdering af kommunikationsindsatser tilbyder vi:

  • Risikovurderinger af planlagte kommunikationsindsatser, herunder pressehistorier, marketingkampagner, produktlanceringer, strategiske samarbejder
  • Udarbejdelse af realistiske worst case scenarier op imod planlagte kommunikationsindsatser, employer branding aktiviteter og diverse events
  • Risikovurderinger af nye forretningskoncepter og forretningsudviklingsprojekter

Giv os et kald eller send os en mail, så tager vi et møde og sammen lægger vi en plan.
Kontakt Anna på (+45) 22151745 eller
info@wedocommunication.dk

pinkmega

Vi bruger cookies, så vi kan sikre dig
den bedst mulige oplevelse på siden.