Fra kommunikationskonsulent til kommunikationsrådgiver
En kommunikationskonsulent gør, hvad chefen siger. Groft sagt. En kommunikationsrådgiver hjælper resten af organisationen med at kommunikere strategisk.
Langt de fleste virksomheder har mere brug for en kommunikationsrådgiver end en kommunikationskonsulent. Rådgiveren stiller de ofte de spørgsmål, som ingen andre har lyst til at stille: Hvorfor gør vi egentlig det her? Er det den rigtige målgruppe, vi kommunikerer til? Måske skulle vi helt lade være? Det er ofte nemmere slet ikke at stille de kritiske og svære spørgsmål, men hvis man har kompetencerne og modet, vil den interne kommunikationsrådgivning sparre langt de fleste virksomheder for både penge, tid og ærgrelser.
Men hvordan går man så fra at være kommunikationskonsulent til at indtage rollen som kommunikationsrådgiver? Det er nemlig ikke så let.
Rådgiverrollen kræver nemlig, at man får ansvar og selv påtager sig ansvar. Det handler om positionering og kompetencer.
WeDoCommunications undervisning i rådgiverkommunikation sætter deltagerne i stand til selv at rådgive topledelse og resten af organisationen i kommunikative discipliner.
Kurset henvender sig til folk, der arbejder med kommunikation i det daglige og som gerne vil være helt skarpe på pressehåndtering.
Vi kommer bl.a. ind på følgende:
- Hvad er strategisk kommunikation?
- Rådgivning af topledelse
- Krisehåndtering
- Risikovurdering af virksomhedens generelle ageren
Giv os et kald eller send os en mail, så tager vi et møde og sammen lægger vi en plan.
Kontakt Anna på +45 2215 1745 eller info@wedocommunication.dk