WeDoCommunication

Strategi

Alle virksomheder kommunikerer. Nogle mere succesfuldt end andre. Uanset om det drejer sig om marketing, PR, sociale medier eller salgskommunikation, så handler det om, at ramme den rigtige målgruppe med de rette budskaber på det rigtige tidspunkt.

 

Sådan arbejder du bedst med strategisk kommunikation


Mange virksomheder skal være bedre til at arbejde strategisk med deres kommunikation. Man skal ikke kommunikere bare for at kommunikere, og man skal ikke kommunikere i øst og i vest. Der skal være en rød tråd igennem al den kommunikation, der ryger over disken i virksomheden, uanset om det gælder PR, marketing, salg eller intern kommunikation. 

Strategisk kommunikation handler om det lange seje træk, og det er derfor vigtigt at vi træder et skridt tilbage. Og vi sætter os ned og tænker os godt om FØR vi går i gang med selve eksekveringen, dvs. produktion af tekster, pressemeddelelser, fine film, sjove opslag til Facebook, lækre fotos til Instagram, uddannelse af medarbejdere, kundeserviceaktiviteter, gode præsentationer til CEO’en og hvad man nu ellers går gør i eksekveringsmode.  

Udvikling af strategisk kommunikation og kommunikationsstrategier er både et svært og langsommeligt arbejde. Det kræver fokus, overblik og involvering af de rigtige kompetencer, både internt og eksternt.  

Der er ingen smutveje. Men når man først er i gang, behøver det ikke at være så kompliceret. Det handler om at vælge en strategi og trykke på gaspedalen når det gælder implementering. 

Og en god kommunikationsstrategi er besværet værd: 

  • Den sætter mål, midler og retning for, hvor I vil hen, hvorfor og hvordan  

  • Den gør prioriteringen af kommunikationsindsatser nemmere 

  • Den tvinger hele organisationen til at fokusere på de samme mærkesager 

I WeDoCommunication har vi mange strategiske kilometer i benene, så uanset om det drejer sig om corporate kommunikation, ledelseskommunikation, forbruger- eller livsstilskommunikation går vi til opgaven med samme ildhu og passion. 

Vi benytter os af en lang række strategiske værktøjer, bl.a. 

  • Målgruppeanalyser  

  • Interviewsessions med målgrupper 

  • Brandanalyser 

  • Konkurrent-analyser

  • Positioneringsanalyser

  • Interessent-mapping

  • Medarbejder-analyser

  • Befolkningsundersøgelser

  • Kommunikationsworkshops og camps 

Giv os et kald eller send os en mail, så tager vi et møde og finder ud af det:

  • +45 22 15 17 45

  • info@wedocommunication.dk